Sigarayı Bırak Uzun Yaşa
Birmingham Üniversitesi’nden İngiliz araştırmacılar, konuyla ilgili 10 araştırmanın sonuçlarını mercek altına aldı.
Araştırmada, sigarayı bırakma ile yaşam süresi arasındaki ilişki değerlendirildi.
İngiliz Tıp Dergisi’nde yayınlanan araştırmaya göre, akciğer kanserine yakalandığı halde sigarayı bırakmayanların beş yıl yaşama şansı yüzde 29 ila 33.
Sigarayı bırakanların yüzde 63 ila 70’i ise, beş yıldan daha uzun yaşıyor.
Araştırmayı yürüten bilim adamları, “akciğer kanseri teşhisi erken dönemde konulmuş ise ve sigarayı bırakırsanız, ölüm riskini de yarı yarıya azaltırsınız” diyor.
D Vitamini Kalın Bağırsak Kanseri Riskini Azaltıyor
Öte yandan, D vitamininin, kalın bağırsak kanseri riskinin azaltılmasında önemli rol oynadığı bildirildi.
Avrupa’da 10 ülkede yapılan araştırmaya göre, kanında D vitamini yüksek olan kişilerin kalın bağırsak kanserine yakalanma oranı, diğerlerinden yüzde 40 daha az.
Güneşte bol miktarda bulunan D vitamini, balık, süt ve süt ürünleri, yumurta sarısı, tereyağı ve yulaf ezmesi gibi besinler yoluyla da alınabiliyor.
